Friday, August 17, 2007

Summer Training Camp 2007

Summer kali ini rasa agak terisi. Usai 3 kelas 'Summer' yang sibuk sejak Mei lepas, diri tekad nak merehatkan otak sikit. Alhamdulillah, tak sangka juga dapat selesaikan 11 'credit hours' dalam waktu sesingkat ni, di kala orang lain seronok pulang ke tanah air yang dirindui. Subjek ARABIC 210A, MATH 175 (Calc. 3), dan MATH 198 (Differential Equations) mengisi masa cuti summer panjang yang panas..fuh, cukup ganas dah kot..

Jumaat lepas,, diri telah berkesempatan mengikuti Summer Training Camp (STC) , program tahunan anjuran bersama MISG (Malaysian Islamic Study Group of US & Canada) dan IMSA (Indonesian Muslim Society in America). Yang mana tahun ini telah diadakan di Lake of The Ozarks, Missouri; Ogos 10-13, 2007. Bersifat jauh lebih santai berbanding program-program yang biasa diadakan MISG dan IMSA seperti Mukatamar Tahunan yang sempat diri 'join' winter lepas.

Best. Bak kata orang putih. Dapat berjumpa semula rakan seperjuangan dari universiti-universiti lain memang cukup menyenangkan. Walaupun kebanyakan mereka tiba agak lewat dari tarikh mula program atas sebab tertentu. Kesian juga baru sampai, esoknya sudah perlu pulang. Dan dapat berkenalan juga dengan mbak-mbak dari Indonesia sefamili, dengan anak-anak mereka yang memang comel belaka.

SEMAIKAN UKHWAH, TINGKATKAN TAQWA, CINTAI SEMESTA

LAKE OF THE OZARKS (RISING SUN CAMPSITE), MISSOURI

AUGUST 10-13,2007

ALSO FEAT. HA HA TONKA PARK (FOR KEMBARA ALAM)

0 comments:

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP